Mazi Kalbimde Yaradır - İncesaz
Sözlerini Necdet Rüştü Efe Tara'nın yazdığı, Necip Celal Andel tarafından bestelenen ilk Türk tangolarından biridir. (Tango Turco). 1928 yılında bestelendikten sonra, ilk yorumu 1932'nin ünlü seslerinden Seyyan Hanım tarafından plağa okunmuş ve o zamandan beri çok sevilen tangolar arasındaki yerini korumuştur.
Sözleri
Ben de gönül çektim eskiden
Yandı hayatım bu sevgiden
Anladım ki bir aşka bedel
Gençliğimmiş elimden giden
Önünde ben geldim de dize
Yar olmadı bu kimse bize
En nihayet düşüp can verdim
Gözündeki yeşil denize
Sarmadımsa da belden, geçmedim bu emelden
Bir hazin maceradır onu aldılar elden
Başkasına yâr oldu, eller bahtiyâr oldu
Gönlüm hep baştan başa viran bir diyâr oldu
Mazi kalbimde bir yaradır
Bahtım saçlarımdan karadır
Beni zaman zaman ağlatan
İşte bu hazin hatıradır
Ne göğsünde uyuttu beni
Ne bûseyle avuttu beni
Geçti ardından uzun yıllar
O kadın da unuttu beni
Sarmadımsa da belden, geçmedim bu emelden
Bir hazin maceradır onu aldılar elden
Başkasına yâr oldu, eller bahtiyâr oldu
Gönlüm hep baştan başa viran bir diyâr oldu...
Solist: Dilek Türkan
1978'de Balıkesir'de doğdu.
1994 yılında İ.T.Ü. Türk Musikisi Devlet Konservatuarı Ses Eğitimi Bölümüne girdi ve 1999 yılında bölüm ikincisi olarak mezun oldu. Alâeddin Yavaşça ve Tülun Korman ile repertuar, Güher Güney ve Ferşan Başaka ile şan çalıştı. Konservatuara devam ettiği yıllarda (1996) TRT İstanbul Radyosuna istisna akitli ses sanatçısı olarak kabul edildi. İstanbul ve Ankara Radyolarında, gerek televizyon, gerekse radyo programları olmak üzere çeşitli konserlerde solist ve korist olarak yer aldı. 2003 yılından itibaren TRT'de sürdürdüğü ses sanatçılığının yanı sıra program yapımcısı olarak çalışmaya başladı.
Kudsi Erguner'in kurduğu "İstanbul Hanımları" grubu ile Hollanda, Belçika ve Fransa'da, Yansımalar ve İncesaz grubu ile yurt içinde çeşitli konserler verdi. Farklı gruplarla yurt içi ve yurt dışında festival ve konserlere katıldı.
Dizi müzikleri ve Türk Müziği CD'lerinin yanı sıra, Yarkın Ritim Grubu ile "Kervansaray", İncesaz grubu ile "Mazi kalbimde" albümlerinde solist olarak yer aldı.
2005 yılında kurulan Cemal Reşit Rey İstanbul Türk Müziği topluluğuna ses sanatçısı olarak katıldı. 2006 yılında Kültür Bakanlığı İstanbul Devlet Türk Müziği korosuna girdi.
İncesaz
İncesaz, 1997 yılında Murat Aydemir, Derya Türkan ve Cengiz Onural tarafından oluşturuldu. Profesyonel bir birliktelikten ziyade, gönül teli birbirini titreten üç arkadaşın bir müzikli gönül yolculuğu oldu. Bu birliktelik aynı telden çalan dostların da katılımıyla yeni açılımlara ve taze bakış açılarına yol açtı.
1999 yılında "bir / Eski Nisan" albümü hazırlandı. Grup 2000 yılında Türk Televizyon tarihinin iz bırakan dizilerinden birine müzik yapıyor: İkinci Bahar. 2001 yılında bas gitarda Akın Aral'ın da katılmasıyla üçüncü incesaz albümü ortaya çıkıyor: "iki / Eylül Şarkıları". 2003 yılında vurmalı çalgılarda Engin Gürkey incesaz'a katılıyor ve 2004'de "üç / İstanbul'a Dair" albümü yayınlanıyor. 2005 yılında çıkarılan "dört / Mazi Kalbimde" albümünde, incesaz, kendi çalışmalarının yanı sıra yüzyıl öncesinin şarkılarını da yorumluyor. incesaz, şu sıralar yeni albümünün kayıtlarını yapıyor. Yeni albüm çalışması ve 2006 konserleriyle birlikte gruba Engin Gürkey'in yerine öğrencisi ve yeğeni Türker Çolak katılıyor.
İncesaz - Mazi Kalbimde Yaradır / Albüm
Türk sanat müziğinin genç kuşak yorumcularından oluşan İncesaz, yeni albümü 'Mazi'de unutulmaz Türkçe tangoları seslendirdi
Bu hikâyede üç kişi var: Dansa hükmedecek, kederini itiraf edecek bir erkek. Baştan çıkaracak, baştan çıkarılmaya direnecek, sonunda baştan çıkarılacak bir kadın. Ve bunlara tanıklık edecek bir bakış... Bu hikâye tangoya ait. Arjantin tangosunun ateşi, 20. yüzyılın başlarında tüm Avrupa'yı kasıp kavururken, Batılılaşma süreci içindeki Türkiye de bu etkiden nasiplenir. 1920'lerde Türkçe tangolar birbirinden güzel besteler ve Türkçe sözlerle yorumlanır, plaklara alınır. Zaman içinde ayrışarak ve Türk sanat müziğinden de etkilenerek daha Türk bir tango olur. Orkestralar kurulur, düzenlenen balolarda bu ezgilerle tango yapılır. Dönemin en güzel tangoları ise hâlâ kulaklardadır.
Cengiz Onural, Murat Aydemir ve Derya Türkan'ın da aralarında bulunduğu, Türk sanat müziğinin genç kuşak yorumcularından oluşan İncesaz'ın yeni albümü 'Mazi' müzik-severlerin huzurunda, bu kez unutulmaz tangolarla... Tangoları duru vokal tekniğiyle yorumlayan Dilek Türkan ise grubun solisti.
Toplam 13 parçanın yer aldığı albümün kaydı elektronik seslerden uzak ve tüm sazların tınısı en parlak biçimde kulağı dolduruyor. Türk müziğinin bu güzel, uyumlu sesleri ve ritmi, tanbur, kemençe, kanun, viyolonsel hatta buzuki ve gitarla hayat buluyor.
Albümün ilk şarkısı ve albüme adını veren 'Mazi' bir Necip Celal bestesi. Celal'in bu bestesi aynı zamanda ilk Türk tangolarından biri olarak bilinir. 1928 yılında bestelediği ve sözlerini Necdet Rüştü Efe'nin yazdığı 'Mazi'nin yorumu 1932'de unutulmaz seslerden Seyyan Hanım tarafından plağa okunmuş, hâlâ kulaklardan silinmemiştir. Dilek Türkan'ın yorumu bu nedenle pek de kolay değildi. Ama aldığı eğitim ve ses terbiyesi, kelimelerin en duru biçimde çıkmasına, enstrümanlarla uyumuna ve böylelikle başarılı yorumuna olanak vermektedir.
Müzisyenlik yeterince nitelikli olan uzmanlara özeldir, onlarla da özel olur. İncesaz genç kuşak Türk müziğinin önemli yorumcularını bir araya getiren bir grup. Yenilik müzik kültürünün merkezi olarak görülür. Müzik kültürünün kilit kişileri ise bu bağlamda bestecilerdir. Besteleriyle albüme yenilik kazandıran Onural ve Aydemir'in enstrümantal altı bestesi yer alıyor.
Albüme aynı zamanda tanbur ve lavtasıyla renk katan Murat Aydemir, Tanburi Cemil Bey'i ekol, tını olarak günümüzde temsil eden Necdet Yaşar'dan üslup, teknik, tını gibi birçok konuda ders alma şansına erişmiş bir müzisyendir. Kemençe ile şarkılara duygu katan Derya Türkan, Kudsi Erguner'in de içinde olduğu birçok projede yer alıyor. Bu çalışma, gerek içerik gerekse de yorum açısından son dönem Türk müziği albümleri arasından sıyrılacaktır.
Arzu Haksun Güvenilir | Radikal
Melahat Gülses'ten Çok güzel bir yorum...
Kaçsam Bırakıp
Mazi Kalbimde Yaradır albümünün en güzel şarkılarından bir tanesi Kaçsam Bırakıp'tır.
Söz Yazarı: Mehveş Hanım
Besteci: Mehveş Hanım
Kaçsam bırakıp
Senden uzak yollara gitsem
Kalbim yanıyor
İsmini her kimden işitsem
Derdinle ufuklarda sönen
Gün gibi bitsem
Kalbim yanıyor
İsmini her kimden işitsem
Dizi ve Belgesellerde İncesaz
Diziler
İkinci Bahar, 1999-2000, ATV, TRT, Yönetmen: Türkan Derya http://www.diziler.com/index.php?page=shows&id=63
Ekmek Teknesi, 2001-2003, SHOW TV, Yönetmen: Metin Günay http://www.showtvnet.com/dizi/ekmek_teknesi/index.shtml
Çınaraltı, 2004-2005, TRT, Yönetmen Andaç Haznedaroğlu http://www.sinematurk.com/film.php?8427
Sev Kardeşim, 2006 (ikinci sezonu ve devam ediyor), Kanal D, Yönetmen: Cankat Ergin http://www.kanald.com.tr/dizi/sevkardesim/kimkimdir.shtml
Belgeseller
Rum Okulları, 1997, ERT (Yunanistan Radyo Televizyonu), Yönetmen: Enis Rıza Sakızlı
Ege'yi Düşünmek, 1998, NTV, Yönetmen: Enis Rıza Sakızlı
Orada Bir Köy Var Uzakta, 2002, TRT, Yönetmen: Ayhan Özvatan
Zamana Direnenler, 2003, CNN
Kaynak: Vikipedi
İncesaz Resmi Web Sitesi
Sözleri
Ben de gönül çektim eskiden
Yandı hayatım bu sevgiden
Anladım ki bir aşka bedel
Gençliğimmiş elimden giden
Önünde ben geldim de dize
Yar olmadı bu kimse bize
En nihayet düşüp can verdim
Gözündeki yeşil denize
Sarmadımsa da belden, geçmedim bu emelden
Bir hazin maceradır onu aldılar elden
Başkasına yâr oldu, eller bahtiyâr oldu
Gönlüm hep baştan başa viran bir diyâr oldu
Mazi kalbimde bir yaradır
Bahtım saçlarımdan karadır
Beni zaman zaman ağlatan
İşte bu hazin hatıradır
Ne göğsünde uyuttu beni
Ne bûseyle avuttu beni
Geçti ardından uzun yıllar
O kadın da unuttu beni
Sarmadımsa da belden, geçmedim bu emelden
Bir hazin maceradır onu aldılar elden
Başkasına yâr oldu, eller bahtiyâr oldu
Gönlüm hep baştan başa viran bir diyâr oldu...
Solist: Dilek Türkan
1978'de Balıkesir'de doğdu.
1994 yılında İ.T.Ü. Türk Musikisi Devlet Konservatuarı Ses Eğitimi Bölümüne girdi ve 1999 yılında bölüm ikincisi olarak mezun oldu. Alâeddin Yavaşça ve Tülun Korman ile repertuar, Güher Güney ve Ferşan Başaka ile şan çalıştı. Konservatuara devam ettiği yıllarda (1996) TRT İstanbul Radyosuna istisna akitli ses sanatçısı olarak kabul edildi. İstanbul ve Ankara Radyolarında, gerek televizyon, gerekse radyo programları olmak üzere çeşitli konserlerde solist ve korist olarak yer aldı. 2003 yılından itibaren TRT'de sürdürdüğü ses sanatçılığının yanı sıra program yapımcısı olarak çalışmaya başladı.
Kudsi Erguner'in kurduğu "İstanbul Hanımları" grubu ile Hollanda, Belçika ve Fransa'da, Yansımalar ve İncesaz grubu ile yurt içinde çeşitli konserler verdi. Farklı gruplarla yurt içi ve yurt dışında festival ve konserlere katıldı.
Dizi müzikleri ve Türk Müziği CD'lerinin yanı sıra, Yarkın Ritim Grubu ile "Kervansaray", İncesaz grubu ile "Mazi kalbimde" albümlerinde solist olarak yer aldı.
2005 yılında kurulan Cemal Reşit Rey İstanbul Türk Müziği topluluğuna ses sanatçısı olarak katıldı. 2006 yılında Kültür Bakanlığı İstanbul Devlet Türk Müziği korosuna girdi.
İncesaz
İncesaz, 1997 yılında Murat Aydemir, Derya Türkan ve Cengiz Onural tarafından oluşturuldu. Profesyonel bir birliktelikten ziyade, gönül teli birbirini titreten üç arkadaşın bir müzikli gönül yolculuğu oldu. Bu birliktelik aynı telden çalan dostların da katılımıyla yeni açılımlara ve taze bakış açılarına yol açtı.
1999 yılında "bir / Eski Nisan" albümü hazırlandı. Grup 2000 yılında Türk Televizyon tarihinin iz bırakan dizilerinden birine müzik yapıyor: İkinci Bahar. 2001 yılında bas gitarda Akın Aral'ın da katılmasıyla üçüncü incesaz albümü ortaya çıkıyor: "iki / Eylül Şarkıları". 2003 yılında vurmalı çalgılarda Engin Gürkey incesaz'a katılıyor ve 2004'de "üç / İstanbul'a Dair" albümü yayınlanıyor. 2005 yılında çıkarılan "dört / Mazi Kalbimde" albümünde, incesaz, kendi çalışmalarının yanı sıra yüzyıl öncesinin şarkılarını da yorumluyor. incesaz, şu sıralar yeni albümünün kayıtlarını yapıyor. Yeni albüm çalışması ve 2006 konserleriyle birlikte gruba Engin Gürkey'in yerine öğrencisi ve yeğeni Türker Çolak katılıyor.
İncesaz - Mazi Kalbimde Yaradır / Albüm
Türk sanat müziğinin genç kuşak yorumcularından oluşan İncesaz, yeni albümü 'Mazi'de unutulmaz Türkçe tangoları seslendirdi
Bu hikâyede üç kişi var: Dansa hükmedecek, kederini itiraf edecek bir erkek. Baştan çıkaracak, baştan çıkarılmaya direnecek, sonunda baştan çıkarılacak bir kadın. Ve bunlara tanıklık edecek bir bakış... Bu hikâye tangoya ait. Arjantin tangosunun ateşi, 20. yüzyılın başlarında tüm Avrupa'yı kasıp kavururken, Batılılaşma süreci içindeki Türkiye de bu etkiden nasiplenir. 1920'lerde Türkçe tangolar birbirinden güzel besteler ve Türkçe sözlerle yorumlanır, plaklara alınır. Zaman içinde ayrışarak ve Türk sanat müziğinden de etkilenerek daha Türk bir tango olur. Orkestralar kurulur, düzenlenen balolarda bu ezgilerle tango yapılır. Dönemin en güzel tangoları ise hâlâ kulaklardadır.
Cengiz Onural, Murat Aydemir ve Derya Türkan'ın da aralarında bulunduğu, Türk sanat müziğinin genç kuşak yorumcularından oluşan İncesaz'ın yeni albümü 'Mazi' müzik-severlerin huzurunda, bu kez unutulmaz tangolarla... Tangoları duru vokal tekniğiyle yorumlayan Dilek Türkan ise grubun solisti.
Toplam 13 parçanın yer aldığı albümün kaydı elektronik seslerden uzak ve tüm sazların tınısı en parlak biçimde kulağı dolduruyor. Türk müziğinin bu güzel, uyumlu sesleri ve ritmi, tanbur, kemençe, kanun, viyolonsel hatta buzuki ve gitarla hayat buluyor.
Albümün ilk şarkısı ve albüme adını veren 'Mazi' bir Necip Celal bestesi. Celal'in bu bestesi aynı zamanda ilk Türk tangolarından biri olarak bilinir. 1928 yılında bestelediği ve sözlerini Necdet Rüştü Efe'nin yazdığı 'Mazi'nin yorumu 1932'de unutulmaz seslerden Seyyan Hanım tarafından plağa okunmuş, hâlâ kulaklardan silinmemiştir. Dilek Türkan'ın yorumu bu nedenle pek de kolay değildi. Ama aldığı eğitim ve ses terbiyesi, kelimelerin en duru biçimde çıkmasına, enstrümanlarla uyumuna ve böylelikle başarılı yorumuna olanak vermektedir.
Müzisyenlik yeterince nitelikli olan uzmanlara özeldir, onlarla da özel olur. İncesaz genç kuşak Türk müziğinin önemli yorumcularını bir araya getiren bir grup. Yenilik müzik kültürünün merkezi olarak görülür. Müzik kültürünün kilit kişileri ise bu bağlamda bestecilerdir. Besteleriyle albüme yenilik kazandıran Onural ve Aydemir'in enstrümantal altı bestesi yer alıyor.
Albüme aynı zamanda tanbur ve lavtasıyla renk katan Murat Aydemir, Tanburi Cemil Bey'i ekol, tını olarak günümüzde temsil eden Necdet Yaşar'dan üslup, teknik, tını gibi birçok konuda ders alma şansına erişmiş bir müzisyendir. Kemençe ile şarkılara duygu katan Derya Türkan, Kudsi Erguner'in de içinde olduğu birçok projede yer alıyor. Bu çalışma, gerek içerik gerekse de yorum açısından son dönem Türk müziği albümleri arasından sıyrılacaktır.
Arzu Haksun Güvenilir | Radikal
Melahat Gülses'ten Çok güzel bir yorum...
Kaçsam Bırakıp
Mazi Kalbimde Yaradır albümünün en güzel şarkılarından bir tanesi Kaçsam Bırakıp'tır.
Söz Yazarı: Mehveş Hanım
Besteci: Mehveş Hanım
Kaçsam bırakıp
Senden uzak yollara gitsem
Kalbim yanıyor
İsmini her kimden işitsem
Derdinle ufuklarda sönen
Gün gibi bitsem
Kalbim yanıyor
İsmini her kimden işitsem
Dizi ve Belgesellerde İncesaz
Diziler
İkinci Bahar, 1999-2000, ATV, TRT, Yönetmen: Türkan Derya http://www.diziler.com/index.php?page=shows&id=63
Ekmek Teknesi, 2001-2003, SHOW TV, Yönetmen: Metin Günay http://www.showtvnet.com/dizi/ekmek_teknesi/index.shtml
Çınaraltı, 2004-2005, TRT, Yönetmen Andaç Haznedaroğlu http://www.sinematurk.com/film.php?8427
Sev Kardeşim, 2006 (ikinci sezonu ve devam ediyor), Kanal D, Yönetmen: Cankat Ergin http://www.kanald.com.tr/dizi/sevkardesim/kimkimdir.shtml
Belgeseller
Rum Okulları, 1997, ERT (Yunanistan Radyo Televizyonu), Yönetmen: Enis Rıza Sakızlı
Ege'yi Düşünmek, 1998, NTV, Yönetmen: Enis Rıza Sakızlı
Orada Bir Köy Var Uzakta, 2002, TRT, Yönetmen: Ayhan Özvatan
Zamana Direnenler, 2003, CNN
Kaynak: Vikipedi
İncesaz Resmi Web Sitesi
0 Comments:
Yorum Gönder
<< Home